Активна система контролю перестроювання підтримує водія під час зміни смуги руху за допомогою крутного моменту повороту рульового колеса та спрацьовує за допомогою короткочасного покажчика повороту.
- Ви рухаєтеся автомагістраллю або аналогічною дорогою.
- Швидкість автомобіля від80 км/годдо180 км/год.
- Сусідня смуга руху розділена переривчастою дорожньою розміткою.
- На сусідній смузі руху не розпізнаються жодні автомобілі чи перешкоди.
- З моменту останнього пуску автомобіля датчики один раз виявили автомобіль на достатній відстані позаду вашого автомобіля.
- Активну систему контролю перестроювання вибрано в мультимедійній системі (Налаштування активної системи контролю перестроювання) .
- Активний асистент із контролем безпечної дистанції DISTRONIC та активний асистент рульового управління активуються на автомагістралі.
Для цього повинні виконуватися такі передумови:
- Активний асистент із контролем безпечної дистанції DISTRONIC та активний асистент рульового управління вже активовано перед виїздом на автомагістраль.
- Протягом короткого часу система більше не розпізнає дорогу як автомагістраль чи подібну дорогу, наприклад, на розв'язці автомагістралі.
Система недоступна та потребує повторної активації:
- Якщо активна система контролю перестроювання знову розпізнає дорогу відповідного типу, ви можете повторно активувати її кнопками
,
або
.
Залежно від країни, активна система контролю перестроювання знову активується автоматично. На водійському дисплеї відображається повідомленняБлимання активує проц. зміни смуги.
Індикація на водійському дисплеї в менюДопоміж. сист.
- Коли активна система контролю перестроювання стане доступною, на водійському дисплеї з'явиться індикація
з зеленими стрілками. Якщо система активована, але зараз недоступна, з'являється індикаціяіз сірими стрілками на водійському дисплеї.
Якщо на сусідній смузі не виявлено жодного транспортного засобу або перешкоди та зміна смуги руху дозволена, перестроювання починається після того, як водій увімкне короткочасний покажчик повороту. Про перестроювання водієві сигналізує зелена стрілка, що блимає поруч із символом керма. На водійському дисплеї в менюДопоміж. сист.відображається зелена стрілка
на відповідній сусідній смузі. Крім того, з'являється повідомлення, наприкладЗміна смуги ліворуч.
- Зміна умов навколо автомобіля (наприклад, розпізнана перешкода).
- Водій прибирає руки з кермового колеса.
- Водій повертає кермове колесо надто сильно або в протилежному напрямку.
- Водій вмикає індикатор покажчика повороту в протилежному напрямку.
- Деактивується активний асистент із контролем безпечної дистанції DISTRONIC або активний асистент рульового управління.
- Перестроювання не виконується автомобілем згідно з планом.
Робота активної системи контролю перестроювання може перериватися в таких ситуаціях:
- Стрілка вибраного напрямку руху стає червоною.
- На водійському дисплеї відображається відповідне повідомлення.
- В окремих випадках лунає попереджувальний звуковий сигнал.
Індикація переривання функції активної системи контролю перестроювання може мати такий вигляд:
Автоматичне перестроювання
- Автоматичне перестроювання є підфункцією активної системи контролю перестроювання. Ця функція допомагає водієві під час прийняття рішення щодо доцільності перестроювання та його виконання.
- Ви можете будь-коли перервати перестроювання, ініційоване системою. Для цього утримуйте або трохи поверніть кермове колесо в іншому напрямку й поверніть автомобіль на його смугу.
- Умови для активації активної системи контролю перестроювання виконані.
- У мультимедійній системі ввімкнено автоматичне перестроювання (Налаштування активної системи контролю перестроювання) .
- Ви тримаєте руки на кермовому колесі.
- Ви рухаєтеся автомагістраллю або дорогою, подібною до автомагістралі, в країні, де ця функція дозволена.
- Дорога, якою ви рухаєтеся, дозволяє виконувати перестроювання, тобто відсутні, наприклад, круті повороти.
- Максимально припустима швидкість на маршруті, яким зараз рухається автомобіль, обмежена приблизно до140 км/год.
- Швидкість автомобіля від80 км/годдо140 км/год.
Для автоматичного перестроювання необхідне виконання нижчезазначених умов:
- Налаштована бажана швидкість активного асистента з контролем безпечної дистанції DISTRONIC не може досягатися через автомобіль, що повільно рухається попереду.
- Рух на дорозі не інтенсивний, і налаштовану бажану швидкість активного асистента з контролем безпечної дистанції DISTRONIC можна досягнути навіть на повільнішій смузі руху.
- Перестроювання необхідне для того, щоб рухатися за маршрутом, встановленим у навігаційній системі, або дорогою, якою ви зараз рухаєтеся. Перестроювання може виконуватися ще до подачі відповідного запиту в навігаційній системі.
- Система розпізнає, що використовувана смуга невдовзі закінчиться.
Активна система контролю перестроювання може ініціювати автоматичне перестроювання, зокрема, у таких ситуаціях:
- Автомобіль вже рухається у смузі, якою він повинен слідувати за маршрутом, заданим у навігаційній системі.
- Система розпізнає, що сусідня смуга невдовзі закінчиться.
- Якщо водій скасував автоматичне перестроювання, то протягом певного часу в цьому напрямку перестроювання не здійснюється. Після цього автоматичне перестроювання тимчасово перемикається на пасивне для цього напрямку.
- Якщо водій застосував перестроювання в певному напрямку або самостійно змінив смугу руху, то протягом певного часу в протилежному напрямку перестроювання не здійснюється. Після цього автоматичне перестроювання тимчасово перемикається на пасивне для цього напрямку.
Активна система контролю перестроювання може ініціювати автоматичне перестроювання, зокрема, у таких ситуаціях:
- До автоматичного перестроювання застосовуються ті самі умови скасування, що й до перестроювання за ініціативою водія з активною системою контролю перестроювання.
- Під час перестроювання система розпізнає будівельний майданчик, відокремлений сигнальними дорожніми конусами, на поточній або сусідній смугах руху.
- Система розпізнає, що причина перестроювання зникла.
- Водій прибирає руки з кермового колеса під час перестроювання.
Крім того, автоматичне перестроювання можна скасувати, зокрема, за таких умов:
Індикація на водійському дисплеї
- Коли функція автоматичного перестроювання доступна, замість індикації
з'являється зелена індикація
.
- Коли функція автоматичного перестроювання доступна, але наразі виконані не всі умови для активації функції, символиA‑ забарвлюються сірим кольором. Залежно від країни, сірим кольором може забарвлюватися лише. Після цього автоматичне перестроювання тимчасово перемикається на пасивне для цього напрямку. Це відбувається, якщо, наприклад, водій скасував автоматичне перестроювання або сам ініціював перестроювання.
- Коли система визначила, що перестроювання є доцільним і що для цього доведеться відкоригувати швидкість руху, зелений символAблимає з того боку, на який має виконуватись перестроювання.
- Коли починається автоматичне перестроювання на водійському дисплеї відображається автомобіль зі стрілкою, що вказує на сусідню смугу, на яку відбувається перестроювання, і лунає попереджувальний звуковий сигнал. Крім того, може відображатися причина перестроювання, наприклад, обгін.
- Якщо автоматичне перестроювання скасовано, на індикації
червоним забарвлюєтьсяAна боці, на який має бути здійснене перестроювання. Крім того, у певних ситуаціях можуть з'являтися попереджувальні повідомлення та лунати додатковий попереджувальний сигнал.
Системні межі
- Для активної системи контролю перестроювання застосовуються системні межі активного асистента рульового управління (Функціонування активного асистента рульового управління) .
- Датчики пошкоджені, затулені або забруднені (Інформація про датчики й камери автомобіля) .
- Несправність зовнішнього освітлення.
- Система не розпізнає придатну дорогу, наприклад, на крутих поворотах або безпосередньо після підйому.
- Автомобіль перебуває на будівельному майданчику.
Крім того, система може працювати з порушеннями або не працювати в нижчезазначених ситуаціях:
- Автомобіль перебуває перед ділянкою дорожніх робіт або на ній та/або система виявила ділянку дорожніх робіт, яка відокремлена дорожніми конусами.
- Автомобіль перебуває на маршруті з тимчасовим закриттям та відкриттям смуг руху.
- Система більше не може правильно розпізнавати дорожню розмітку.
- Іде сильний дощ.
- Інший автомобіль одночасно переїжджає на ту саму смугу, наприклад, на в'їзній смузі.
Функція автоматичного перестроювання може бути несправною, пошкодженою або призводити до неправильного застосування перестроювання, зокрема в нижчезазначених ситуаціях:
- Дотримуйтеся вказівок щодо систем допомоги водієві та вашої відповідальності. Інакше ви не будете в змозі розпізнати небезпеку (Системи допомоги водієві та ваша відповідальність) .